اصولا ترمز پله های سایشی دارای قدرت ضد لیز خوردن بیشتر ولی غیر بهداشتی(نا مناسب برای محیط های بهداشتی)و ترمز های غیر سایشی با قدرت جلوگیری از لغزندگی کمتر به نسبت مدل قبلی اما قابل نظافت ومناسب برای محیط های بهداشتی(به علت زبر نبودن به راحتی طی می خورند و میکروب در منافذ نمی ماند)می باشند.

ضد لغزنده ای که با ترکیبی از دانه های ساینده تولید شود را ترمز پله سایشی می نامند.پودر های ساینده مواد معدنی هستند که از لحاظ کریستالیزه شدن و توپولوژی ساختاری با گوشه های تیز(وجه های نوک دار) بوجود می آیند.این مواد انواع مختلفی دارند و به دلیل درجه سختی بالا(درجه سختی موس) بر دیگر عناصر برتری سختی دارند،بدین معنی که اگر بر روی دیگر مواد ساییده شوند بر روی آن خط می گذارند.اولین و قویترین ساینده الماس با درجه سختی ۱۰ بالاترین و سخت ترین کانی به حساب می ٖآید.

درجه سختی موس چیست؟

 

براي درک بهتر جدول بهتر است مفهوم سختي مطلق يا Absolute hardness. سختي مطلق هر ماده با استفاده از ابزاري به نام سختي سنج (Sclerometor) در آزمايشگاه تعيين مي شود. اين ابزار با يک قلم که سختي آن تعريف شده، بر روي ماده مورد آزمايش خراش ايجاد مي کند،بدين ترتيب مي توان با بررسي مشخصات خراشي که بر روي ماده ايجاده شده است و بر اساس نيروي مورد نياز براي ايجاد خراش بر سطح،سختي مطلق ماده مورد آزمايش را بدست آورد

درجه سختی کانی معياري است براي تشخيص ميزان سختي کاني ها و سنگ ها که توسط يک معدن شناس آلماني به نام فردريک موس در سال 1822 ميلادي پايه گذاري شده است. اين مقياس برپايه ميزان مقاومت مواد معدني در برابر خراش توسط مواد مرجع بنا شده است. در اين مقياس تالک با کمترين ميزان سختي درجه 1 و الماس با بيشترين ميزان سختي با درجه 10 قرار دارد. فرديک موس در قرن نوزدهم ميلادي توانست سنگ ها را بر اساس ميزان سختي رتبه بندي کند، ولي با پيشرفت علم و توسعه دستگاه هاي اندازه گيري ميزان سختي ، مشخص شد که سختي هر ماده و سنگ معدني به طور دقيق چندين برابر ساير مواد معدني ديگر است و اين سختي را اصطلاحا سختي مطلق مي نامند لذا نسبت مشخصي از اين جهت بين مواد معدني طبيعي برقرار ميباشد..

استفاده از سختي مطلق به اندازه مقياس سختي موس رايج نيست ولي همانطور که در جدول زير مشخص است از سختي مطلق مي توان براي يافتن نسبت سختي چند ماده استفاده کرد به طور مثال الماس 15 برابر کوارتز و 7.5 برابر توپاز سخت است

تفاوت ترمز پله سمباده ای و شیار دار

درباره عمران بهساز پارس

 شرکت عمران بهساز پارس از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با تولید  و عرضه محصولات نوین ساختمانی در زمینه ایمنی و مبحث دکوراتیو ساختمان اعم از  مجموعه ی وسیعی از انواع محصولات ترمز پله،نوار ضد لغزندگی،پادری مدرن آلومینیوم موکتی، محصولات ایمنی پارکینگ ، محافظ ستون و متوقف کننده خودرو ، محصولات ایمنی بیمارستانی(HSE)،محافظ و هندریل دیوار و..... آغاز نموده است. همواره در تلاشیم که با  تولید محصولات و ارائه خدمات مناسب پاسخگوی لطف و اعتماد مشتریان محترم باشیم.

دسته بندی محصولات ما بر اساس کاربرد:
 ایمنی ضد لغزندگی پله،راهرو ور مپ (ترمز پله شبنما،فیکس استپ،نوارضدلغزش،صفحه ضد لغزندگی رمپ، با برند  فیکس استپ،Fix Step،فیکس ترد،Fix Tread)
  پروفیل های نبشی پله(نبشی آلومینیومی پله،سرپله لاستیکی،راهنمای شب تاب پله،لب پله با برند های فیکس رابر،Fix Rubber،فیکس نوز،Fix Nose و...)
 محصولات درب ورودی پادری مدرن آلومینیومی کفپوش ورودی موکتی با برند  Fix Mat،فیکس مت و...
 تجهیزات ایمنی مبلمان پارکینگ (محافظ ستون،کرنرگارد،متوقف کننده خودرو،کار استاپ،قفل پارکینگ و...
 محصولات ایمنی دکوراتیو داخل ساختمان(هندریل بیمارستانی،ضربه گیر دیوار،سر ستون ،محصولات اچ اس ای و...
  پروفیل های دکوراتیو ایمنی کفپوش و دیوارپوش،پروفیل های درز انبساط و انقطاع یا اکسپنشن جوینت و...

Image
Image

دفتر و نمایشگاه مرکزی

تهران-خیابان مدنی-جنب ایستگاه مترو فدک-مجتمع تجاری اداری پالمیرا-طبقه 4 اداری-واحد 419

کارخانه

شهرک صنعتی عباس آباد-گلبرگ سوم-روبروی شرکت امرسان-پلاک 43

تلفن

02177310761-02177850252-02177850274

همراه

09128115793