تاریخچه نبشی سر پله

سرپله

نسل اول نبشی ها سر پله به صورت توکار و کاملا تصادفی ایجاد شد.در زمان قدیم به دلیل پر هزینه بودن کفپوش سنگ ساب خورده در راه پله ها بو سیله قالب بندی ملات سیمان یا آهک با خورده سنگ بوسیله تخته ماله اعمال می شد.رفته رفته بنا ها با بیشتر کردن درصد خورده سنگ ها  در لبه پله ساختار محکمتری نسبت به کف پله و پاگرد ایجاد می کردند.این نسلاز نبشی پله ها که به صورت توکار هم به حساب می آمد  به دلیل استفاده از خورده سنگ تراورتن نسلی نا کارآمد بود زیرا به سرعت فرسایش پیدا می کرد.

نسل دوم نبشی های پله ارتباط زیادی با نسل اول آن دارد.مهندسین دریافتند که از همان نبشی فلزی (آهنی) که برای قالب بندی و سیمان کردن پله استفاده می شد می توان در لبه ها استفاده کرد.این طرح هم عمر کی داشت زیرا به علت ضخیم بودن پروفیل های نبشی آهنی باعث پاگیر شدن و سقوط می شد و از طرفی بعد از مدتی اسکید شدن(زنگ زدن)تصویری ناخوشایند ایجاد می کرد.

نسل سوم با ار تقاع دانش و صنعت بوسیله آلیاژ های اکستروژن شده مانند برنج و آلومینیوم بوجود آمد.این پروفیل های نبشی پله  عموما آلومینیومی بود و دیگر زنگ نمی زد و وظیفه محافظت از لبه  و پیشانی پله را به خوبی انجام می داد (این مدل امروزه هم در ساختمان های قدیمی در ایران قابل مشاهده است).اما مشکل اصلی این محصولات ساییده شدن آن بود.یعنی بعد از مدتی تمام شیار های روی آن خورده می شد و خود نبشی آلومینیومی ساده لب پله تبدیل به لغزنده ترین قسمت پله می شد.

نسل چهارم نبشی های سر پله نسل انقلابی بود.در دهه 70 میلادی شرکت های آمریکایی با اضافه کردن پلیمر ها به متریال ساختمان نبشی های سر پله را هم بوسیله پلاستیک تولید کردند.این مدل نبشی پلاستیکی آج دار سر پله بود که شرکت عمران بهساز پارس اولین تولید کننده آن در ایران است.خاصیت انعطاف پذیری ضربه گیری و ضد لغزنده بودن وقابلیت نصب آسان (بدون سوراخ کاری)و تعویض در صورت تمام شدن عمر محصول و... باعث ماندگاری این محصول حتی تا امروز بوده.

نسل پنجم نبشی های سر پله همان نسل چهارم بود با این تفاوت که در این زمان قوانیین ایمنی برای ساختمان ها و هر محیط کار یا زندگی (اچ اس ای)ایجاب می نمود که در شرایط بحرانی(جنگ-زلزه-آتش سوزی)برای خروج افراد از ساختمان در راه پله ها راهنما های نورانی نصب شود که این موضوع خود توضیح مفصلی دارد.نبشی های سرپله لاستیکی و پلاستیکی در این زمان به صورت دو رنگ و شب تاب دار تولید شد که باز هم شرکت عمران بهساز پارس اولین تولید کننده این دسته از محصولات در ایران می باشد.

نسل ششم محصولات نبشی سر پله که آخرین طراحی این کالا ها می باشد استفاده از آلیاژ آلومینیوم یا برنز به عنوان کیس یا همان شاسی نبشی هست و روکش شدن آن بوسیله لاستیک دنداده دار یا نوار های ضد لغزش.نبشی های آلومینیوم با روکش پی وی سی نرم شب نما دار محبوب ترین نوع این نسل است که هم مدل روکار و هم مدل توکار آن دارای تنوع زیادی است و شرکت عمران بهساز گستره وسیعی از این طیف محصولات را نیز تولید می کند     

درباره عمران بهساز پارس

 شرکت عمران بهساز پارس از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با تولید  و عرضه محصولات نوین ساختمانی در زمینه ایمنی و مبحث دکوراتیو ساختمان اعم از  مجموعه ی وسیعی از انواع محصولات ترمز پله،نوار ضد لغزندگی،پادری مدرن آلومینیوم موکتی، محصولات ایمنی پارکینگ ، محافظ ستون و متوقف کننده خودرو ، محصولات ایمنی بیمارستانی(HSE)،محافظ و هندریل دیوار و..... آغاز نموده است. همواره در تلاشیم که با  تولید محصولات و ارائه خدمات مناسب پاسخگوی لطف و اعتماد مشتریان محترم باشیم.

دسته بندی محصولات ما بر اساس کاربرد:
 ایمنی ضد لغزندگی پله،راهرو ور مپ (ترمز پله شبنما،فیکس استپ،نوارضدلغزش،صفحه ضد لغزندگی رمپ، با برند  فیکس استپ،Fix Step،فیکس ترد،Fix Tread)
  پروفیل های نبشی پله(نبشی آلومینیومی پله،سرپله لاستیکی،راهنمای شب تاب پله،لب پله با برند های فیکس رابر،Fix Rubber،فیکس نوز،Fix Nose و...)
 محصولات درب ورودی پادری مدرن آلومینیومی کفپوش ورودی موکتی با برند  Fix Mat،فیکس مت و...
 تجهیزات ایمنی مبلمان پارکینگ (محافظ ستون،کرنرگارد،متوقف کننده خودرو،کار استاپ،قفل پارکینگ و...
 محصولات ایمنی دکوراتیو داخل ساختمان(هندریل بیمارستانی،ضربه گیر دیوار،سر ستون ،محصولات اچ اس ای و...
  پروفیل های دکوراتیو ایمنی کفپوش و دیوارپوش،پروفیل های درز انبساط و انقطاع یا اکسپنشن جوینت و...

Image
Image

دفتر و نمایشگاه مرکزی

تهران-خیابان مدنی-جنب ایستگاه مترو فدک-مجتمع تجاری اداری پالمیرا-طبقه 4 اداری-واحد 419

کارخانه

شهرک صنعتی عباس آباد-گلبرگ سوم-روبروی شرکت امرسان-پلاک 43

تلفن

02177310761-02177850252-02177850274

همراه

09128115793